tiistai 31. joulukuuta 2013

Onnellista vuotta 2014!



Vuoden vaihtuessa moni miettii kuluneen vuoden tapahtumia, ja mitä odotuksia sekä toiveita tulevalle kohdistuu. Saatetaan kokea, että ikäviä kokemuksia ja asioita jätetään taakse ja tulevaan katsotaan toiveikkaana. Suunnitelmissa voi olla uuden harrastuksen aloittaminen, työpaikan vaihtaminen tai unelmien matkan toteuttaminen. Minullakin on monia suunnitelmia uudelle vuodelle. Aion valmistua yliopistolta, saada työpaikan ja lähteä tapaamaan ulkomailla asuvia ystäviäni. Lisäksi aion suhtautua elämään kevyemmin, tehdä selvemmin eroa työn ja vapaa-ajan välille. Niin usein olen yliopistolta tai töistä tultuani istunut vielä illan kotona koneella opiskelutehtävien parissa. Välillä on levättävä kunnolla ja irtauduttava arkirutiineista, jotta mieli ja kroppa saavat lepoa. Tämä on yksinkertaisen oloinen asia, mutta itse olen sen vasta monta vuotta jatkuneen kovan tahdin jälkeen oppinut. Ja kun olen armollisempi itselleni, niin olen sitä myös muille. Pian häämöttävä valmistuminen on tuonut minulle onnellisia tunteita siitä, miten valitsemani elintarvikeala on juuri sitä, mitä haluan tehdä työkseni. Ruoka on aiheena innostava ja samaan aikaan merkityksellinen. Oli toive tai suunnitelma tulevan vuoden varalle mikä tahansa, niin sen toteutuminen on jo askeleen lähempänä, kun kerran suunnitelma tai haave on jo olemassa. Jos tavoitetta kohtaan tuntee lisäksi intohimoa ja sitä kohti pyrkii mielellään, pelkäämättä mahdollisia reitin varrelle tulevia vastoinkäymisiä, on sinne pääseminen yhä lähempänä.

Onnellista vuotta 2014! Kiitos, kun olet lukenut blogiani!


Jenna





Ei kommentteja: